Pieter Peelen (links) van No Nonsancy, het bedrijf dat de masterclass verzorgt.
Pieter Peelen (links) van No Nonsancy, het bedrijf dat de masterclass verzorgt. (Foto: Amy Gibcus)

Masterclass ‘Ondernemen in crisistijd'

Voor MKB Duiven is de masterclass één van de activiteiten in deze periode. Bindend element (nu bijeenkomsten niet mogelijk zijn) is een e-nieuwsbrief met tips en wetenswaardigheden. Van de ‘Corona-crisis Update’ zijn inmiddels zes edities verschenen. Theo de Reus: “De crisis pakt heel verschillend uit. We hebben ook leden die drukker zijn dan ooit. De realiteit is echter dat de meesten het lastig hebben. Die proberen we zo goed mogelijk te helpen. Ook in deze tijd zijn we er voor onze leden. Daar ben ik trots op.”

Ondernemersvereniging MKB Duiven heeft wat nieuws. Een online-masterclass ‘Ondernemen in crisistijd’ op donderdag 30 april om 16.00 uur. De masterclass wordt gegeven door bureau No Nonsancy. Alle ondernemers (ook niet-leden) kunnen zich ervoor aanmelden via info@mkbduiven.nl

De masterclass is bedoeld voor ondernemers die zoekende zijn naar handvatten om te blijven ondernemen in deze hectische tijden. En voor ondernemers die niet in crisismanagement willen blijven hangen maar kansen juist willen pakken. “Aan te raden dus voor zo’n beetje iedereen die onderneemt”, stelt MKB-voorzitter Theo de Reus.

Hij kwam No Nonsancy op het spoor omdat MKB Duiven er ook in deze tijd alles aan doet de leden te ondersteunen. Het Utrechtse bedrijf is gespecialiseerd in het geven van ‘duwtjes in de rug’ en het aanboren van nieuwe energie. In de theorie van No Nonsancy komt het neer op het omgaan met het gat tussen de veranderingen (door corona) en de flexibiliteit van een organisatie. Juist deze tijd is, volgens het bedrijf, misschien wel bij uitstek geschikt voor het doorvoeren van veranderingen. Dan moeten medewerkers wel in het proces worden meegenomen en misschien vraagt het ook wel een andere manier van leidinggeven. Mede omdat er nu veel meer online wordt gewerkt.

Pieter Peelen: “Ondernemen is ook risico’s durven nemen. Maar hoe doe je dat in deze hectische en onzekere tijden? Dat is een uitdaging waar op verschillende manieren mee wordt omgegaan. De ene ondernemer ziet snel nieuwe kansen. Bijvoorbeeld omdat zijn product of dienst met een kleine aanpassing goed past bij wat wordt gevraagd in deze tijden. Maar anderen zien de kosten en risico’s alleen maar op zich afkomen en vallen stil. Tijdens de masterclass gaan we daarmee aan de slag. Ondernemers helpen nieuwe kansen te zien.”

De masterclass duurt ongeveer een uur. Na afloop bestaat de mogelijkheid om online in kleine groepjes verder te praten.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden