<p>Gerben Sinke en Willemijn Stam proosten op het twintigjarig bestaan van Villa Optica aan de Rijksweg in Duiven.</p>

Gerben Sinke en Willemijn Stam proosten op het twintigjarig bestaan van Villa Optica aan de Rijksweg in Duiven.

Villa Optica: 20 jaar passie voor ogen

In twintig jaar kan veel veranderen. Vraag dat maar aan Gerben Sinke en Willemijn Stam, beiden zijn opticien en optometrist van Villa Optica in Duiven. Woensdag 18 november is het precies twee decennia geleden dat ze hun zaak aan de Rijksweg openden.

Ze leerden elkaar kennen bij een optiekzaak in Amstelveen. Een groot bedrijf met veel medewerkers en veel kennis van zaken. Samen begonnen ze voor zichzelf in Duiven. Het werd Duiven omdat beider roots in Gelderland liggen. Die van Gerben in Dieren, die van Willemijn in Angerlo.

Gerben: “Dit pand aan de Rijksweg kwam toen net gereed. We hebben wat marktonderzoek gedaan en Duiven leek een interessante vestigingsplaats. We zijn in het diepe gesprongen en nu, twintig jaar later, kan ik zeggen dat dat een goed besluit is geweest. We staan garant voor goede oogzorg en dat wordt door een brede klantenkring gewaardeerd.”

Sinds vijftien jaar heeft Villa Optica ook een vestiging in Apeldoorn. Willemijn Stam is daar het ‘gezicht’ van de zaak, zoals Gerben Sinke dat is in Duiven. “Samen met onze medewerkers”, benadrukken ze. In totaal gaat het om 25 mensen. Gerben: “Twee goede, vaste teams met fijne en deskundige collega’s.”

Specialisten
Terug naar het begin. De tijd dat een opticien oogmetingen deed en brillen, brillenglazen en contactlenzen verkocht. Zoals gezegd gingen Gerben en Willemijn gelijk een stap verder. Beiden hebben een hbo-opleiding optometrie gedaan, een brede oogzorgopleiding. Voeg daarbij een hoop ervaring en we hebben het over echte specialisten.

Gerben: “Wij zijn de huisarts, een soort poortwachter, als het gaat om oogproblemen. De echte huisartsen in Duiven vinden dat ook. Sinds een aantal jaren sturen ze mensen met oogproblemen naar ons door. Wij doen onderzoek en bepalen of we iemand kunnen helpen of dat we hem of haar moeten doorsturen naar de oogarts.”

Bij Villa Optica weten klanten zich op de best mogelijke manier geholpen. Er wordt gebruik gemaakt van de meest moderne apparatuur, de ontwikkeling als het gaat om glazen wordt op de voet gevolgd (multifocaal!), en jaarlijks bezoekt het team van Villa Optica internationale beurzen om het assortiment aan te vullen met de meest moderne brilmonturen. Complete oogzorg vanuit een ‘passie voor ogen’, zoals Gerben en Willemijn dat twintig jaar geleden al voor zich zagen.

De goede naam betaalt zich uit in de vorm van een loyale klantenkring. Maar daarmee is ook een probleempje ontstaan: de zaak wordt te klein. Gerben: “Een luxeprobleem waar we op termijn iets mee moeten. Concreet is er op dit moment nog niets. We verwachten en hopen dat er binnenkort iets op ons pad komt zodat we kunnen uitbreiden.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden